Ušetřete čas i energii: Najměte si chatbota jako personalistu

Už jste přemýšleli nad tím, jak zefektivnit interní pracovní postupy a ulehčit práci vašim zaměstnancům? Tak to jste na správném místě. Chatboti jsou skvělým nástrojem nejen pro automatizaci procesů a sbírání zpětné vazby, dnes už také zvládnou projít základní informace s potenciálními uchazeči o práci nebo kolegům pomohou při onboardingu.

5 min
9. 4. 2020

Na úvod si připomeňme několik základních faktů o chatbotech. Jsou to konverzační roboti, kteří komunikují textem nebo hlasem s pomocí umělé inteligence. Nejčastěji ke komunikaci používají systémy pro zpracování přirozeného jazyka (NLP), aby správně pochopili záměr uživatele a dokázali na něj vhodně zareagovat.

Jejich síla je v rychlosti, přesnosti a odbourání jednoduché rutiny. Chatboti nemohou být přepracování, nebrzdí je notifikace ani žádosti kolegů a nevadí jim stereotyp. Představte si ten nárůst produktivity, pokud by chatbot řešil jednoduché rutinní požadavky a vaši zaměstnanci by se tak mohli věnovat složitým úkolům, kde je potřeba lidského přístupu a empatie.

Chatboti v první fázi HR náboru

Zapomeňte na složité formuláře a pracovní stůl přeplněný CVčky. Definujte si základní otázky a informace, které potřebujete od uchazečů získat a předejte tuto část práce chatbotovi. A nejen tuto – chatbot navíc dokáže potenciálního kandidáta aktivně oslovit, představit mu firmu a zodpovědět běžné otázky ohledně benefitů, pracovní doby, dovolené apod.

Namísto vyplňování nepřehledných a dlouhých formulářů je k dispozici uživatelsky příjemné rozhraní s dostupností 24/7 a na nejpoužívanějších platformách, jako je Facebook Messenger nebo WhatsApp.

„Do roku 2021 bude 30 % náborových činností (získávání informací, prověřování, užší výběr a interakce s uchazeči) provedeno bez zásahu člověka.“ – Gartner

V ARTINu jsme zavedli chatbota Ervina, který poskytuje informace o firmě, pomáhá zákazníkům zorientovat se na webu a doptává se kandidátů na důležité informace, které následně předá přímo kolegyním z HR oddělení. Šetří tak čas nejen lidem zvenku, ale hlavně našim zaměstnancům. Uchazeč nemusí zasílat CV a vyplňovat kontaktní formuláře, ale rychlou a zábavnou formou předá důležité informace chatbotovi, který je okamžitě propojen s HR oddělením.

HR nábor

Onboarding neboli adaptace nováčků

První fázi máme za sebou. Kandidát úspěšně prošel výběrovým řízením a rozhodl se, že nastoupí k nám do firmy. To ale neznamená, že ho posadíme ke stolu a máme hotovo.
Adaptační proces je nesmírně důležitý pro zmírnění stresu a pocitu nejistoty, který se u nováčků při nástupu do nového zaměstnání často objevuje.

Těch informací, které je potřeba načerpat je opravdu mnoho, a ne všechny je možné si zapamatovat. Většina lidí se stydí zeptat, pokud něco zapomenou nebo nevědí na koho se mají obrátit.

Proto chatbot může zahájit konverzaci přivítáním do nové firmy, představit jednotlivé kolegy a poskytnout pokyny v prvních dnech při zaškolování. Lidé se navíc nebudou ostýchat ptát se chatbota na některé informace stále dokola.

Chatbot dále poradí s instalací nového počítače, rezervuje zasedačku nebo zaměstnancům představí benefity a výhody, které ve firmě mohou čerpat. Kromě toho je k dispozici nonstop a dokáže poskytnout podporu v kteroukoli denní dobu i den.

Starejte se o svoje zaměstnance

Dalším efektivním využitím chatbotů uvnitř firmy je bezpochyby sběr zpětné vazby. Je velmi těžké najmout perfektního kandidáta, ale ještě těžší je udržet ho v týmu. Vytvořením průzkumů a sledováním statistik jednoduše a rychle získáte cenné informace o vašich zaměstnancích. Zeptejte se jich, jak jsem jim líbilo školení, nebo jak jsou spokojení ve svém týmu.

"V KB budujeme kulturu zpětné vazby a tu jsme chtěli zprostředkovat i nováčkům. Zároveň jsme jim chtěli nabídnou moderní nástroj pro dotazy, založený na nejnovějších trendech. Sázka na inteligentního chatbota s rozšířenou funkcionalitou se vyplatila a KuBa je dnes součástí HR týmu. Z jeho průzkumů víme, co naše kolegy a kolegyně trápí a co naopak oceňují. Z analýz dotazů pak může identifikovat další oblasti zájmu nováčku v rámci adaptace. Chatbota od ARTINu (ne jen) pro onboarding zaměstnanců mohu jen doporučit. Nejde totiž jen o samotnou AI technologii, daleko důležitější je jí porozumět a nastavit optimální provozní model. A i v tom byla podpora od ARTINu na té nejvyšší úrovni."
Petr Zajíček, Tech & Innovation Recruitment Lead | Digital HR Enabler

Přišel čas dělat věci jinak

Poskytněte členům HR týmu více času na poznání jejich potřeb, kultury společnosti a řešení klíčových otázek. Nechte chatbota řešit rutinní požadavky, zjišťovat základní informace a poskytovat zaměstnancům support 24/7.

Proč si pořídit firemního chatbota? Zde jsou důvody:

  • Ušetříte čas
  • Snížíte náklady
  • Zkrátíte proces výběru
  • Škálovatelnost
  • Vylepšíte zkušenost uchazečů i zaměstnanců
  • Zvýšíte produktivitu svých zaměstnanců

ARTIN (zkr. Artificial Intelligence) poskytuje profesionální služby v oblastech softwarového vývoje a integrace již přes 21 let. Chatbot je pro nás další výzvou, která ulehčí a zjednoduší práci lidem, poskytne moderní nástroj pro automatizaci procesů a zajistí lepší zkušenost vašich zaměstnanců.

Hledáte toho správného chatbota pro vaši firmu? ARTIN Chatbot je tu nyní pro vás! 🤖