Revoluční využití chatbotů v praxi

Marketing, support nebo HR? To jsou oblasti, které chatbot dobře zná. Stále více podniků zavádí chatboty, aby mohli uživatele převést na svoje zákazníky, zvýšit prodej, zlepšit celkovou uživatelskou zkušenost nebo získat více spokojených zaměstnanců.

4 min
20. 2. 2020

Turistický, letecký i oděvní průmysl má svoje chatboty. Dokonce i zdravotnictví využívá virtuální asistenty, kteří například poskytují klinickou psychologickou pomoc pro duševní zdraví.

Z jakých důvodů si firmy pořizují chatboty jsme si řekli už v předchozím článku. Nyní se pojďme podívat na to, kde chatboti skutečně zvyšují firmám obchodní hodnotu a pro jaké účely je možné je stavět.

Vylepšete zákaznický servis

Studie Zendesku ukazují, že se 89 % zákazníků rozhodne pro nákup podle první interakce nebo zkušenosti s firmou. Chatbot dokáže oslovit potenciální zákazníky, naváže s nimi první kontakt a zároveň poskytne podporu těm stávajícím. Je ale důležité mu nastavit konverzační tón a zvolit mu osobnost.

Jednou z hlavních výhod chatbotů je rychlost. Vlastně rychlost a flexibilita. Zvládnou odpovídat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce, ve svátek i o víkendu. Zákazník nemusí čekat na odpověď a problém vyřeší kdykoliv.

Následující ukázky znázorňují příklady z praxe, které vám vylepší zákaznickou podporu.

Podpořte svůj prodej

Zákazník nemůže najít svůj produkt nebo jeho vhodnou variantu, a tak odejde. Snadný přístup k důležitým informacím vytváří pozitivní vztah ke značce. Proto nechte chatbota informovat o produktu, na který se zákazník tak těší a poskytněte mu slevu dříve, než se rozhodne pro konkurenci.

Podpora prodeje

Sbírejte data a kontakty

Vytvořte formuláře nebo dotazníky, které vám poskytnou cenné informace o vašich zákaznících. Zeptejte se jich, jak jsou spokojení s produktem nebo službou a analyzujte svoje data.

Sběr dat a kontaktů

Informujte a vzdělávejte svoje zákazníky

Poskytnutím relevantního obsahu dodáte lidem důvěru a budou se k vám rádi vracet. Ukažte, že jste profíci ve svém oboru a obohaťte zákazníky svými zkušenostmi. Anebo se pochlubte novinkami z firmy.

Info a vzdělávání

Bavte vaše zákazníky

Lidé mají rádi zábavnou formu komunikace. Posílejte vtipy, vymyslete zábavný kvíz nebo je zapojte do soutěže. Přitáhnete tak jejich pozornost a zároveň vzbudíte sympatie s vaší značkou.

Zábava

Automatizujte procesy uvnitř firmy

Věděli jste, že personalisté stráví až 40 % svého času odpovídáním na stejné otázky pořád dokola? Proto se nabízí jako efektivním řešení chatbot, který dokáže vrátit téměř polovinu jejich času zpět. Zaměstnanci řeší složité a důležité situace, kde je potřeba lidského přístupu a jednoduchým rutinním požadavkům se může věnovat chatbot.

Zde je několik případů, kdy vám chatboti usnadní interní procesy a zlepší zkušenost vašich zaměstnanců.

Poskytněte support 24/7

Dejte svým zaměstnancům čas soustředit se na úkoly, na kterých opravdu záleží. Chatbot například může radit s instalací nového počítače, poskytne informace o stravenkách nebo zarezervuje zasedačku.

interní support

Pomozte HR při náboru a onboardingu

Vytvořte svým zaměstnancům příjemné a produktivní prostředí. Jako interní chatbot pomůže při zaškolení nových zaměstnanců, seznámí je s pokyny a urychlí jejich adaptaci.

HR nábor a onboarding

Sbírejte a analyzujte data

Zaměstnanci jsou klíčem k úspěchu. Proto se jich ptejte, zjišťujte a analyzujte data, které od nich pomocí chatbota můžete získat rychle a pravidelně. Vytvořte průzkumy a zasílejte dotazníky ohledně jejich spokojenosti ve firmě.

Analýza dat

Vyřešte nepříjemné situace

Problémy vyřešíte jen v případě, že o nich víte. Chatbot může řešit i nepříjemné situace, jako je diskriminace, nespokojenost s nadřízeným nebo nevhodné chování na pracovišti. Zaměstnanci můžou zůstat anonymní, pokud se tak rozhodnou.

Anonymní bot

Už máte plán?

Z dlouhodobého hlediska je chatbot nákladově efektivní nástroj a jeho zaučení trvá řádově pár týdnů. Věříme, že vypsané okruhy výše vám odpoví na otázky ohledně využití chatbotů a budete mít jasnější představu o tom, jak mohou pomoci zrovna vaší firmě.

Aplikovat chatbota do svého podnikání má velký přínos, jen je za potřebí stanovit si jasné vize.
Proto doporučujeme si dobře promyslet své marketingové i strategické cíle a případně je konzultovat s odborníky v oboru.

Ale nemějte obavy, od toho tu jsme přece my! 🙂