Od nápadu k samostatné značce. Z ARTIN chatbot se stávají Coworkers.ai

Začali jsme s chatbotem, ale postupně se z našeho interního projektu vyvinula sofistikovaná platforma konverzační umělé inteligence. Kromě chatbota už máme také voicebota a to ještě zdaleka nekončíme. Značka ARTIN Chatbot nám už prostě nestačila. Přečtěte si, proč se z nás stali Coworkers.ai a co to znamená pro vás.

3 min
11. 2. 2021

ARTIN Chatbot byl nejdřív jen nápad v chytrých hlavách vývojářů z ARTINu, ale po pár bezesných nocích jsme už měli první řádky kódu a bylo jasné, že u pouhého nápadu nezůstane. Za několik měsíců vznikl reálný produkt ARTIN chatbot. A po nějaké době také voicebot. Na stole však máme ještě spoustu dalších nápadů, jak naši NLP (Natural Language Processing) technologii dál využít.

Najednou nám chyběla značka, pod kterou by se všechny ty nové produkty vešly. V tu chvíli nám došlo, jak omezující náš dosavadní brand je. Bylo nám jasné, že pokud chceme, aby z našeho produktu bylo někdy něco víc, musíme mu dát prostor se rozvíjet. Pod značkou, která zastřeší i naše rostoucí ambice a rozšiřující se portfolio produktů.

Potřebovali jsme zákazníkům dát najevo, že jsme mnohem víc, než jen chatboti. A že od konkurence se lišíme především přístupem ke vzájemné spolupráci se zákazníky. Formálně jsme však chtěli zůstat součástí naší mateřské firmy ARTIN.

Už nejsme jen obyčejný chatbot, ale jak to říct světu?

Pro naše přejmenování byly zásadní 3 věci:

  1. Věděli jsme, že potřebujeme najít takový název naší značky, který nebude omezovat vývoj nových technologií. Pod nový název jsme chtěli vměstnat sofistikovaného chatbota, voicebota a všechny další potenciální produkty, které se týkají automatizace komunikace, konverzační umělé technologie a NLP. Museli jsme se také vymezit vůči základním tlačítkovým chatbotům, kteří si nedokážou udržet kontext konverzace a komunikují pouze podle předpřipravených scénářů.

  2. Potřebovali jsme název, který zdůrazní, že naše konverzační umělá inteligence nechce lidi nahrazovat. Chce jim pomáhat a ulehčovat jim jejich práci. Zároveň bylo třeba vymezit se vůči mylnému dojmu veřejnosti, že umělá inteligence už je tak daleko, že by se mohla samostatně učit ze svých chyb. Ještě pořád je totiž třeba zásah člověka, aby AI technologie věděla, jak a kdy má reagovat.

  3. Nejsme jen distributoři jednorázových řešení. Se svými zákazníky zůstáváme v kontaktu i po uvedení chatbota či voicebota do provozu. Neustále přicházíme s dalšími nápady na jejich vylepšení i škálování u zákazníka. A kdykoliv naši zákazníci potřebují s něčím pomoci, jsme tu pro ně. Pro mnohé naše klienty nejsme jen externí dodavatelé, ale skoro jako bychom byli součástí jejich interního týmu.

Na základě těchto úvah se pak zrodili Coworkers.ai. Konverzační umělá inteligence, která lidi nenahrazuje, ale pomáhá jim. A také společnost, která nechce svůj produkt za každou cenu jen prodat a pak od něj dát ruce pryč, ale spíš obchodní partner, který se podílí na rozvoji produktu a vymýšlení nových způsobů jeho využití. Z rozsáhlého uživatelského testování se zdá, že jsme udělali správný krok.

V následujících týdnech budeme ARTIN Chatbot postupně transformovat, takže Coworkers budete potkávat čím dál častěji. Budeme moc rádi, když nám dáte vědět, co si o téhle změně myslíte a jak na vás naše nová identita působí. Brzy také zveřejníme náš nový web. Takže stay tuned, máme před sebou ještě spoustu skvělých věcí, které s vámi chceme sdílet.

Váš tým

Coworkers.ai