Na co se lidé chatbotů doopravdy ptají?

Už jste se někdy určitě ocitli na webu, kde byl nasazený livechat s operátorem, ale najednou se vám představil robot. V tu chvíli jste zapomněli, co jste vlastně chtěli řešit a napadlo vás jen dalších x dotazů, kterými byste robota napálili.

Že jste se s tím ještě nesetkali? Nevadí. Schválně se zkuste zamyslet nad otázkou, kterou byste chatbotovi napsali, kdybyste se jej snažili nachytat. Dám vám 10 sekund.

4 min
20. 7. 2020

Co vás napadlo jako první? Jaké je počasí? Jakou má náladu? Nebo jestli umí zpívat? Lidé pokládají robotům různé dotazy, my se ale podíváme na ty nejčastější a také na ty nejbizarnější.

Rozhodně nechcete se svými zákazníky řešit, zdali bude zítra pršet nebo jak se zrovna dnes vyspali. Nicméně v komunikaci s chatboty existují určitá pravidla, která prostě neobejdete. A ať už se nám to líbí nebo ne, uživatel vždy bude přistupovat jiným způsobem k živému operátorovi než při konverzaci s robotem.

Nemusíme se na to ale za každou cenu dívat černě. Chatboti mohou být i zábavní, a hlavně se žádnou zprávou nenechají zahnat do kouta. Na rozdíl od operátora je nic nerozhodí, neunaví se a mohou například zákazníka pobavit nějakým vtipem, což operátor běžně nedělá.

Jaké jsou nejčastější dotazy, které chatboti dostávají?

Dost často to právě bývá žádost o vtip. Lidé mají rádi vtipy, zvlášť pokud jim je chatbot generuje jako na běžícím páse. A pokud chatbot dokáže vyřešit hlavní požadavek a navíc zákazníka přiměje zasmát se jeho vtipu, je to značka ideál. Dojem uživatele se rázem zapíše do podvědomí zákazníka jako „Jo to je ta firma, co má vtipného chatbota 😄“ a ne „Hledal jsem tam hodinu informace a nic jsem nenašel 😕“.

Dalším častým uživatelským vstupem bývá otázka „Jak se máš?“. „No, jak se asi můžu mít, jsem robot, takže pořád stejně.“🤷‍♂️ Na to se uživatelé ptají spíše ze zvědavosti, jak chatbot zareaguje, než že by jej chtěli nachytat. Proto je vhodné na tuto otázku vymyslet více variant odpovědí a přiblížit se tak přirozenější konverzaci.

Na co lidé nezapomínají ani při konverzaci s robotem, jsou sprosté výrazy. Na počet vulgarismů, které bezdůvodně dostal náš chatbot Marvin nám malá násobilka stačit nebude. Od výkalů, přes domácí přežvýkavce až po ženské a mužské přirození. Ale kdo by čekal, že chatbot dostane zprávu „ukaž kozy?“ 🤔 Lidé obecně jsou na chatboty zlí a neslušní. Naštěstí dokážeme chatbota na takové zprávy připravit a pro každého z nich vytvoříme jiné reakce.

Koza

Jaké nejbizarnější dotazy chatboti dostávají?

Co se uživatelských nápadů týče, už nás jen tak něco nepřekvapí. Ale občas se najdou takové perly, které srazí na kolena i ty nejostřílenější. Drtivá většina uživatelských vstupů je sexuálního charakteru, ale naše chatboty jen tak něco nerozhodí. 🤖 Pošlete GIF, zakažte sprostá slova nebo vymyslete více tipů odpovědí, které uživatele vyzvou ke slušné komunikaci.

Zde je malá ukázka toho, jak někteří lidé s chatboty komunikují. 🤷‍♂️

• Chci ti vy*rdat obvody
• Ty hendikep pojebany
• Chtěla bych fotku tvýho penisu
• Jak velký je tvůj penis?
• Chceš sex?
• Masturbuješ?
• Sežeň mi trávu
• Jak mám přemluvit přítelkyni na anální sex?
• Tak se zabij

I Dont Understand

Co z toho plyne?

Nic. Jednoduše si nedělejte hlavu z každé zprávy, na kterou chatbot nebude znát odpověď nebo na kterou ani odpovídat nechcete. Ve skutečnosti se tyto zprávy netýkají ani vašich zákazníků a pokud ano, otázka by spíš měla být, zdali takové zákazníky chcete.

Tvořte texty, které vám budou dávat smysl a nesnažte se vyplnit všechny mezery, které chatbot má. I kdybyste tvorbou obsahu a validací scénářů trávili hodiny denně, stejně byste nebyli schopni pokrýt vše. Doporučujeme zařadit do konverzace běžné fráze, jako jsou pozdravy, poděkování, rozloučení apod., o kterých se více dozvíte v článku Small talk, aneb 30 nejčastějších uživatelských zpráv.

Chcete se dozvědět o chatbotech více? Kontaktujte nás zde.

Váš tým

ARTIN Chatbot