Chatbot Ervin pomáhá řešit 40 % žádostí o práci

Chatbot Ervin je virtuální asistent firmy ARTIN, která se zabývá vývojem softwaru a poskytuje profesionální služby v oblasti informačních technologií. Jelikož je nábor nových vývojářů a programátorů pro kolegyně z HR denním chlebem, chtěli jsme vymyslet řešení, které by pomohlo ušetřit práci v rutinních úkolech a dopřát tak zaměstnancům prostor pro produktivnější činnosti.

3 min
8. 7. 2020

V první fázi byl chatbot Ervin nasazen na webové stránky, kde poskytoval základní informace o firmě, fakturační údaje nebo navedl uživatele na konkrétní stránku webu.

Díky statistikám a přehledu konverzací jsme zjistili, že více než 50 % příchozích zpráv se týkalo zájmu o volné pozice. Z toho důvodu jsme schopnosti chatbota rozšířili o formulář, který nyní slouží pro sběr informací od potenciálních uchazečů a následné přeposlání živým kolegyním na e-mail.

Úvodní konverzace

Jak to funguje?

Pokud chce uživatel zjistit, jaké jsou volné pozice, nemusí složitě hledat na webu a rovnou napíše požadavek chatbotovi. Chatbot Ervin nabídne přesměrování na stránku kariéry anebo uživateli navrhne zodpovědět pár jednoduchých otázek, které následně přepošle kolegyním z HR oddělení.

Kariéra

Chatbot nejdříve zjistí, v jakém oboru chce uchazeč pracovat a podle toho se doptává na další informace. Pokud se například jedná o oblast IT, chatbot zjišťuje, s jakými programovacími jazyky umí uchazeč pracovat a jaké s nimi má předchozí zkušenosti. Následně se doptá, v jakém místě chce kandidát pracovat a podle lokality zašle formulář e-mailem na příslušnou pobočku.

Hlavní výhodou je úspora času jak uchazeče, tak i našich zaměstnanců. Kolegyně z HR mají dostatek informací pro kontakt se zájemcem bez jakékoliv předchozí aktivity a žadatel pouze odpoví na pár krátkých otázek namísto zdlouhavého vyhledávání volných pozic, vyplňování kontaktních formulářů, sepisování e-mailů a zasílání CVček.

Kde jsme narazili na problém?

Náborový dotazník fungoval a žádostí o práci přes Ervina stále přibývalo. Při analýze komunikace a z historie diskuzí jsme ale narazili na jeden problém. Vyskytlo se spoustu nedokončených dotazníků, které byly vyplněny jen z části. Velké množství uživatelů ukončilo konverzaci při vyžádání kontaktních údajů, jako je jméno a příjmení, telefonní číslo a e-mail. Někteří možná z nedůvěry, jiným se zase pravděpodobně nechtělo údaje vypisovat.

Jak jsme problém vyřešili?

Do otázky s žádostí o zaslání kontaktních údajů jsme doplnili možnost zaslání odkazu na LinkedIn. Uživatelé se tak nebojí zasílat osobní údaje a pouze do konverzace vloží odkaz na svůj profil. Na ten se pak kolegyně mohou rovnou prokliknout a se zájemcem se kdykoli jednoduše spojí přes veřejnou sociální síť.

Vyžádání kontaktních údajů nebo odkaz na Linkedin

Ušetřete čas sobě i svým uchazečům

Kromě náborového procesu umí Ervin zodpovědět otázky ohledně benefitů, pracovní doby nebo forem spolupráce. Uchazeči nejsou nuceni informace hledat a kolegyně z HR nemusí stále dokola řešit rutinní požadavky.

Vyzkoušejte si Ervina zde a podívejte se na další využití chatbota v oblasti HR a interní komunikace.

A pokud budete chtít zkonzultovat možnosti řešení pro váš byznys, rádi je s vámi probereme! 😊

Váš tým

ARTIN Chatbot