7 klíčových výhod konverzační AI, které vám vylepší zákaznický servis

V současné době mohou virtuální asistenti významně přispět ke zvýšení spokojenosti vašich zákazníků. A netýká se to pouze řešení FAQ nebo podpory 24/7. Díky nejnovějším technologiím chatbot dokáže pomoci s výběrem produktu nebo vašim zákazníkům připomene konec platnosti smlouvy.

5 min
25. 3. 2020

Na rozdíl od živých operátorů, které nudí neustálé opakující se úkoly, jako je například resetování hesel, virtuální agenti mohou k těmto požadavkům stále přistupovat s větším nadšením a péčí. Chatbot nepotřebuje spát, dokáže mít stále dobrou náladu a nenechá se ničím a nikým rozptýlit. To má za následek nejen lepší zážitek zákazníka, ale také zvýšení hodnoty živého operátora, který se může věnovat složitějším úkolům.

Co všechno konverzační AI obnáší?

Konverzační AI je soubor technologií, který umožňuje počítačům přirozeným způsobem chápat a reagovat na textový nebo hlasový vstup uživatele. Je to proces, který lidem pomáhá dělat věci rychleji a efektivněji.

Skutečná síla konverzační AI spočívá v její schopnosti provádět personalizované interakce současně s velkým počtem zákazníků najednou. Poskytuje tedy více způsobů komunikace a širší zapojení vašich zákazníků.

Dnešní zákazníci očekávají, že budou schopni komunikovat na svých oblíbených platformách, jako je Facebook nebo WhatsApp, pomocí textu a hlasu, stejně jako dnes komunikují se svými příteli a rodinou. Je to snazší a rychlejší způsob než použití jiných komunikačních kanálů, které neznají.

Organizace poskytující zákaznické sužby, které začleňují do svých procesů konverzační AI, zvýší do roku 2025 svoji produktivitu až o 25 %, předpovídá Gartner.

Jaké technologie virtuální asistenti používají?

Konverzační AI používá kombinaci zpracování přirozeného jazyka (NLP), strojového učení (ML), rozpoznání řeči (ASR), pochopení přirozeného jazyka (NLU) a další jazykové technologie k tomu, aby zpracovala mluvené nebo psané slovo a vytvořila nejlepší možný způsob, jak zvládnout reagovat na vstup uživatele.

Základem všech konverzačních asistentů jsou systémy NLP pro zpracování přirozeného jazyka. My používáme české NLP od IBM, které považujeme za nejlepší na trhu. Chceme však mít k dispozici ještě pokročilejší systém, který navíc zvládne češtinu i slovenštinu dohromady. Z toho důvodu jsme se rozhodli vyvinout vlastní NLP systém, na kterém momentálně pracujeme.

Pojďme si představit 7 klíčových výhod konverzační AI

1. Komunikujte se svými zákazníky v reálném čase a na správném místě
To znamená kdykoliv a kdekoliv se budou nacházet. Protože se jedná o počítačový automat, je chatbot k dispozici 24/7, ve svátek, i o víkendu. Navíc ho dokážete připojit na všechny dostupné platformy jako webový chat, FB Messenger, WhatsApp a mnoho dalších.

2. Obslužte více zákazníků najednou
Nezáleží na tom, kolik uživatelů si zrovna prohlíží váš web a jestli s vámi chce komunikovat jeden nebo tisíc uživatelů. Věnujte se každému z nich okamžitě, i mimo pracovní dobu.

3. Personalizujte obsah
Čím více je interakce přizpůsobena zákazníkovi, tím věrnější zákazník bude vůči vaší značce. Oslovte zákazníka jeho jménem nebo mu připomeňte produkt, na který se už díval. Chatbot si dokáže zapamatovat informace z předešlé konverzace nebo se může dotázat interních systémů na stav objednávky či platnost smlouvy.

4. Získejte více zákazníků a podpořte svůj prodej
Bez znalosti produktu či služby zákazník nenakoupí. Oslovte potenciální zákazníky, představte jim svoji službu a pomozte s výběrem během nákupního cyklu.

Podpořte svůj prodej

5. Budujte vztahy se svými zákazníky
Rychlá a přesná informace je pro zákazníka stěžejní. A Pokud se na vás zákazník může spolehnout, bude se k vám rád i vracet. Chatbot na rozdíl od živých operátorů není přepracovaný, nedělá chyby a reaguje vždy okamžitě.

6. Sbírejte informace a kontakty
Konverzační umělá inteligence je vynikajícím nástrojem pro sběr dat. Sledujte uložené konverzace a statistiky, vytvořte kontaktní formuláře nebo se zákazníkem vyplňte pár jednoduchých otázek, které chatbot přepošle k dalšímu zpracování na e-mail nebo rovnou k živému k operátorovi.

7. Udělejte z průzkumů příjemné konverzace
Nikdo nemá rád otravné a dlouhé dotazníky. Sbírejte zpětnou vazbu přirozeně a zábavně. Zeptejte se vašich zákazníků, jak se jim líbí vaše služby a produkty, vymyslete originální kvíz nebo je zapojte do soutěže.

Sbírejte zpětnou vazbu

Dopřejte svým zákazníkům skutečný zážitek

Pokud se rozhodnete pro zavedení chatbota do vaší firmy, začněte definováním účelu konverzačních interakcí ve vaší firmě. Propojte ho s interními systémy a upravte odpovědi na míru zákazníkovi. Chatbot se napojí do vašeho CRM, rezervačních systémů nebo dalších interních databází.

Vytvořte poutavé uživatelské prostředí, díky kterému oslovíte širší publikum, zvýšíte loajalitu vašich zákazníků a s ní i své příjmy. Pokud se budete řídit doporučenými postupy, snížíte tím riziko nesprávně navrženého chatbota, který by mohl mít negativní dopad na vaše zákazníky.

Nechte si vytvořit chatbota na klíč, podle vašich požadavků a představ. ARTIN Chatbot vyvíjí chatboty na míru, od analýzy komunikace, přes tvorbu obsahu, až po uživatelské testování. Napište nám! 💌